31 Mart 2015 Salı

Yarım Limonun Yapabilecekleri

                 

 Limonun küçük bi mucize iksiri olduğunu illa ki duymuşsunuzdur. Şimdi bi de yarım limonla neler yapılabilir, ben neler yapıyorum onları anlatıyım. 
 Öncelikle limonu güzelce yıkayıp elimle biraz yumuşatıyorum. Hatta eğer vaktim varsa öncesinde yarım saat kadar suda bekletiyorum ki limon daha sulu olsun. Sonra limondan ince bir iki dilim kesip suyun içine atıyorum. Ilık, sıcak, soğuk fark etmez tamamen iklime bağlı. İçine bir iki yaprak taze nane ya da bir iki dilim salatalık hatta çilek, kivi gibi meyvelerden de biraz dilimleyebilirsiniz.
 Limonlu su içindeki lifler nedeniyle acıkmayı geciktiriyor, asiti nedeniyle mide şişliklerine iyi geliyor. Günlük kafein ihtiyacını azaltıyor ve en önemlisi sabah uyanınca içerseniz sizinle beraber vücudunuzu da uyandırıp canlılık sağlıyor. Boğaz ağrılarına, ağız iltihaplarına da iyi geliyor. 
 Yine limondan bir dilim daha kesiyor ve dişlerimizin üzerinde fırçalar gibi gezdiriyoruz. Bu da hem temizlemeye hem beyazlatmaya yarıyor hem de diş eti rahatsızlıklarına iyi geliyor. 
 Ve limonun kalan son parçasıyla da cildimizi temizliyoruz. Ama bunu gece yatmadan yapacağız çünkü ışık buna iyi gelmiyor. Özellikle karma, yağlı ciltlerde işe yarıyor. Yağlanmayı azaltıp tonik görevi görürken cildi aydınlatıyor ve sivilcelerin iyileşip cilt lekelerin hafiflemesini sağlıyor. Ayrıca kırışıklıkları da azalttığını duydum denemeye değer. 
 Tabi ki kullandığımız limon artıklarını atmıyoruz. Çünkü onlarla da tırnak bakımı yapacağız. Eğer benimkiler gibi kolay kırılan tırnaklarınız varsa limon kırılmaya kesinlikle iyi geliyor ve tırnak sararması sorununuz varsa tırnakları da çok güzel beyazlatıyor. 
 Bunca şeyi yarım limonla yaptık ve çok ucuza gelmedi mi? Eveet eeeeen sevdiğiiiiiim. Kesinlikle kimyasallardan daha etkili ve tabi ki yüzde yüz doğal. Güzellik için çok para dökmeye gerek yok kızlar, beni takip etmeye devam edin çok para harcamadan daha neler yapabileceğimizi anlatmaya devam edeceğim. 

XOXO Sena

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder