5 Mart 2015 Perşembe

Work Hard Play Hard

 Merhabaaa, yaza daha sıkı bi vücutla girmeye ne dersiniz? O zaman spor yapmak şart. "Ben üşeniyorum, vaktim yok, spor salonuyla mı uğraşalım bi de, o hareketler bana fazla" diyenler için kendi yöntemlerimi anlatıcam. Ben diyetisyen ya da fitness eğitmeni değilim ama anlattıklarım genel mahiyette şeyler olup kendi üzerimde senelerdir denediğim şeyler olduğu için ufak çapta işinize yarayacağına eminim. Ve evet söz verdiğimden geç hazırladım çünkü spor hocamdan yardım aldım.
 Düşündüm ki problemli bölgelerin başında kalça, basen ve bacaklar geliyor. Bu durumda başlıca hareketimiz: Squat.


 Gözünüz korkmasın siz bunu tabi ki ağırlıklarla yapmayacaksınız. Ellerinizi dümdüz ileriye doğru gererek uzatın ya da ensenizde bağlayın ve öyle yapın. Gelelim kaç tane yapacağımıza... 
Günde 50 taneyle ya da zor gelirse 30 taneyle başlayıp ilk 15 gün 5'er tane arttırarak son 15 gün ise 10'ar tane arttırarak 30 günde gözle görülür sonuçlar elde edersiniz. Zaten muhtemelen 3. gün bacaklarınızın içindeki ağrıdan da sıkılaşmaya hazırlanıyor olduğunuzu anlarsınız. Haftada 5 ya da 6 gün yeterli olur.
 Ama en önemlisi belinize dikkat edin. Hızlı hızlı sertçe yapıyım deyip kendinizi sakat bırakmayın.
 2. önemli nokta da nefes. Doğru nefes almaya yani diyaframdan solumaya çalışın. Ellerinizi böbreklerinizin hemen üstüne koyun ve derin derin sakince nefes alın. Göğsünüz değil ellerinizin altı hareket ediyorsa doğru nefes alıyorsunuz demektir.

XOXO Sena

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder